הסכם מייסדים

הסכם מייסדים

כאשר חברה מוקמת ע"י יותר מאדם אחד מן הראוי כי תערוך הסכם מייסדים בין בעלי המניות במטרה להגדיר את מערכת היחסים ביניהם, תפקידיהם, אופי החברה ופעילותיה, מטרותיה, הון המניות הרשום והמונפק, חלוקת דיבידנדים וכדומה. להלן מספר סעיפים מהותיים עליהם יש לשים דגש בעריכת הסכם המייסדים:

ניהול החברה ותפקידים- חשוב לציין בהסכם המייסדים מה תפקידו וסמכותו של כל אחד מבעלי המניות, דבר אשר עשוי למנוע מחלוקות וסכסוכים עתידיים בנוגע לאופי הניהול, מי האחראי להעסיק ולפטר את עובדי החברה, תשלומים לספקים וכדומה.

קבלת החלטות– קביעת המניין החוקי לקיום ישיבת דירקטורים, אופן קבלת ההחלטות ומהו הרב הנדרש לשם קבלת החלטות בחברה. העברה/מכירה של מניות– רצוי לקבוע בהסכם באם צד מעוניין למכור או להעביר מניותיו, מהי הפרוצדורה והאם יש לבעלי המניות זכות סירוב ראשונה.

כספים– יש לפרט בחוזה את הלוואות הבעלים שנתנו לחברה, אופן חלוקת הדיבידנדים, משכורות וזכויות חתימה.

סודיות ואי תחרות– יש לפרט מה הן ההגבלות החלות על בעלי המניות בזמן היותם בעלי מניות בחברה ולאחר פרישתם מהחברה לעניין תחרות עם החברה, שימוש במידע שנצבר בהיותם בעלי מניות בחברה כגון רשימת לקוחות וסודות מסחריים.

פירוק החברה– חשוב לקבוע מבעוד מועד בהסכם המייסדים באם החברה תפורק כיצד יש לפעול, תשלומי חובות, גביית כספים, מימוש המיטלטלין, זכות צד לרכוש את החברה ועוד.

לשיתוף:

אולי יעניין אתכם גם...

שכירות הוגנת

מהו חוק שכירות הוגנת?

כל התיקונים בחוק שכירות הוגנת והמידע שאתם חייבים להכיר...

מאמר בנושא ארנונה

ארנונה מהי? השגה וערר

מאמר הסוקר את כל המטרייה המשפטית של דיני הארנונה, מעיין מורה נבוכים לארנונה ועוד...

תוכן עניינים

זקוקים לסיוע משפטי?

מלאו את הטופס ואחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן